Grim Sfirkow Grim Sfirkow
668
BLOG

Pomóżmy "bratankom"

Grim Sfirkow Grim Sfirkow Polityka Obserwuj notkę 15

Losy Polski i Węgier znów splatają się dziwnym węzłem. Nagonka na Węgry i premiera Orbana jako żywo przypomina to, co działo się w me(n)diach na Zachodzie w czasach rządów PiS wobec Polski. Kierowany tą myślą, napisałem do Ambasady Węgier i do honorowych konsulów Węgier w Polsce maila z zapytaniem, czy jest jakiś sposób, w jaki Polacy mogli by okazać solidarność Węgrom, na przykład wpłacając gdzieś jakieś pieniądze. Nie po to oczywiście, żeby wyciągnąć Węgrów z tarapatów finansowych, bo to nie w naszej mocy, tylko samych "bratanków" (mam nadzieję), ale żeby pokazać, że pamiętamy o naszej przyjaźni i nie damy sobie zrobić wody z mózgu.

Na moją wiadomość odpowiedział radca Ambasady, dr Imre Molnár. Napisał, że jest bardzo poruszony listem i że jest taka możliwość. Otóż przyjeżdża do Polski studencki zespół, jeśli dobrze zrozumiałem folklorystyczny, i że można ich wesprzeć wpłacając na konto Towarzystwa Katolickiego Domu Akademickiego nr: 28 1240 2294 1111 0000 3723 4168 jakiś datek z tytułem "wspieranie występu zespołu węgierskiego". Więc wpłaciłem symboliczną kwotę. Innych również zachęcam. Nie chodzi o same pieniądze, raczej proszę to potraktować jako drobne "wpisowe" na listę bardziej realnych niż deklaratywnych przyjaciół Węgier. Nawet zupełnie drobna kwota - myślę, że długa lista nazwisk była by większym prezentem dla Węgrów niż same pieniądze.

Poza tym, jeśli zbierze się parę złotych na paliwo, może uda się ich zaprosić na występ poza planowaną z początku trasą? Gdyby ktoś miał dojścia do domu kultury czy czegokolwiek i miał ochotę popilotować sprawę u siebie, to proszę na priwa. Myślę, że to dobra inicjatywa i bardzo korzystny sposób podtrzymywania międzynarodowej przyjaźni - wspieranie kultury i pobytu zaprzyjaźnionego narodu u siebie. Będą w Polsce ok 28 stycznia.

Popieram prawo własności, JOW, niskie podatki, przejrzyste prawo, karanie przestępców. Jestem przeciw uchwalaniu prawa, którego nikt nie będzie przestrzegał (poza frajerami). Nie mam nic przeciw skandynawskiemu modelowi państwa, o ile jego wprowadzanie rozpocznie się od przywrócenia monarchii.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka